sunnuntai 6. marraskuuta 2011

7731 km

No heii, pitkästä aikaa taas. On ollut kiirettä, enkä oon siksi ehtinyt tänne kirjotella. Okei oon vaan oikeesti ollut superlaiska. Mut nyt on taas asiaa vaikka kuinka!

Viikko sitten meillä oli pitkä viikonloppu ja päätettiin Emilyn kanssa lähteä tsekkaamaan poikalukion festivaali…. ja se oli hullua. :----D Ei oikeasti saatu olla hetkeäkään rauhassa koska koko ajan joukko poikia rynni meijän luokse juttelemaan. Ja sillon kun joku ei uskaltanut tulla juttelemaan niin ainakin sieltä tuli huutelua ja ties mitä. Välillä on ihan kiva olla ilmiselvä ulkomaalainen ja ainoa blondi mustatukkasten joukossa. Meijän piti vaan käydä katsastamassa toi koulu ja festivaali mut koska meillä oli luonnollisesti hemmetin kivaa, niin jäätiinkin sinne melkeen 5 tunniks.. hups. Ja voin myös sanoa, että saatiin niin rumia katseita sinne tulleilta japanilaisilta tytöiltä.. :-----D

Koska tykättiin tosta festivaalista niin paljon niin päätettiin käydä tän viikon torstaina (yleinen vapaapäivä) tsekkaamassa yliopiston festivaali. Lähettiin sitten Ikebukuroon ja tällä kertaa Natsukikin tuli meijän kanssa. Mut mä koin järkytyksen kun Natsuki alko jossain välissä vinkua, että tahtoo jo lähteä Shibuyaan (minne oltiin menossa ton jälkeen), koska sitä ei kiinnosta japanilaiset jätkät.  :d Miten se on edes mahollista ?? Se tahtoo kuulemma Justin Bieberin. Ja ei, se ei ollut vitsi. No juu, lähettiin sieltä sitten parin tunnin kiertelyn jälkeen Shibuyaan ja äääää mä en enää taho tulla kotiin täältä! En oo eläessäni saanu näin paljon huomiota, en varmaan enää osaa olla tämän jälkeen Suomessa. :D Mut on mun pakko kertoa, että samalla kun mä saan sitä positiivista huomiota pojilta/miehiltä niin kyllä jotkut mummot ja papat osaa sitten tuijottaa rumasti. Välillä saan katseita, jotka oikeen huutaa: ”Olet maan alinta roskaa, mee takasin sinne mistä tulitkin”…. Mutta koska muahan ei tuijotea rumasti ilman syytä niin mulkoilen kyllä sitten ihan samalla mitalla takaisin.

Koulussa mä oon tän viikon enkuntunneilla oikeasti joutunut osallistumaan, eli kai toi opettaja on sitä mieltä että osaan nyt japania saman verran kun japanilaiset englantia, lol. Voin kertoa, että vaikka nämä on täällä niiiiiin järkyttävän huonoja englannissa niin ei mun japani silti ole niitten englannin tasolla. Alussa kun tulin tänne, toi ope pisti mut vaan lukemaan kaikkeä ääneen mut nyt oon joutunut kääntämään englanninkielisiä lauseita japaniksi.. voin kertoa, että on ollut superkivaa. Mut ei se mitään, ei täällä kukaan muukaan mitään osaa. :------D

Sit oon valmistanut superhienon japaninkielisen puheen (joka kertoo Suomesta, miten omaperänen aihe suomalaiselta!), joka mun täytyy esittää ens viikon lauantaina osan oppilaitten, opettajien ja joittenkin vanhempien edessä,  jee.  Ja tein myös siihen kuuluvan hienon powerpointin. :-----)  Sit meillä on tammikuussa chorus festivaalit eli jokanen luokka laulaa jonkun kuorobiisin.. nyt ollaan kuunneltu niitä biisejä aina homeroomissa ja kohta alkaa kuulemma tappelu siitä kuka joutuu laulamaan mitäkin, näin yks mun luokkalainen mulle kerto. ;--D Onneks osaan ehkä pitää puoleni, koska mun kauniilla lauluäänellä ei ihan mitä tahansa sitten lauletakaan..

Pakko kertoa tähän väliin, että olin aivan sairaan taitava tänään tennistunnilla! Meillä oli siis nelinpelit ja mun ansiosta voitettiin. :D Ja vaikka toi kuulostaa kaikkien mun tennistaitojen tunteville aivan naurettavalta niin totta se on. Okei pelataan aina 10 pisteeseen asti ja voi olla, että about 8 niistä oli Tamakin (siis mun parin) ansiota mut matchpoint oli täysin minua, haha. :----D Ja ennen meijän pelivuoroa jauhoin Tamakin kanssa varmaan vartin pelkästään japaniksi! Se, että mä oikeesti ymmärsin mitä se sano ja osasin jutella takasin järkytti mua, koska yleensä oon aaaaivan kujalla. =D

Marraskuu onkin sitten tästä eteenpäin maailman tylsin kuukausi! Seuraavaan neljään viikkoon sisältyy sunnuntaitten lisäks yks vapaapäivä, how nice. :))) Mut teille ihanille suomalaisille mun on pakko hieroa suolaa haavoihin ilmoittaa kauniisti Tokion tän hetkinen sää. Hetken jo vaikuttii siltä, että täällä viilenisi mutta hahaa, eipäs käynytkään niin. Aamusin on edelleen noin 15 astetta ja iltapäivisin menee  yli pariinkymmeneen asteeseen. :------------) Sään osalta en järin kaipaa Suomea.

Perheen kanssa ollaan kyllä taas säädetty niin paljon että! Ekanakin katottiin yks ilta telkkaria ja sit jostain syystä puhe käänty politiikkaan (joo älkää kysykö miten ajauduttiin siihen..). Voitte varmaan kuvitella miten helppoa on yrittää puhua politiikasta japaniksi. :-----D siinä kyllä käytettiin ahkerasti näitten sähköstä sanakirjaa. Sit mä oon taas vaihteeks selannut noin 547389 valokuva-albumia läpi ihan kaikista matkoista lapsuuden nakukuviin asti.. juujuu, en mä niitä ite katellut, mulle esiteltiin ne.  Mun hostsiskolta ja –veljeltä on kyllä kadonnut kaikki alun ujous..

No mutta juu, eipä mulla paljon muuta sitten kai ollutkaan. Oon varmaan unohtanut kertoa kaiken oleellisen mut eipä voi mitään. Oon ollut täällä jo yli 2 kuukautta!  Reilut 10 viikkoa itseasiassa… se on melkeen neljäsosa mun koko vuodesta, järkytys. Mut kaipaan teitä edelleen !

rakkaudella minäää

4 kommenttia:

  1. uuu kuin siistiä toi kaikki huomio !! (; (hieman kateellinen ;DD) mut jee ihanaa ku taas kirjotit aattelin jo että ne japskit on syöny sut tai jotain ku ei oo tullu mitään ;DD

    VastaaPoista
  2. hahaa, onhan se kieltamatta ihan mukavaa... ;-----) mut joo, tiedan olleeni HYVIN laiska taas kirjottamisen suhteen...

    mita teet lauantaina? talla tarkotan etta paasisitko skypeen? :) aikaero on tosiaan 7 tuntia et se pitaa ottaa huomioon mut haluaisin jutella !

    VastaaPoista
  3. Täälläki on aamulla 15 astetta (miinus 17 astetta) ja päiväl yli 20 astetta (miinus 15 astetta)!! Ja hei meilläki on koeviikol LAUANTAI koulua so i can feel your pain... Äläkä ees puhu tollasia ettet haluu takas suomee enää, ikävöin jo nyt liikaa!!:D

    VastaaPoista
  4. no mulla on jotain ohjelmaa mutta mihin aikaan se ois nii osaan paremmin sanoo mut teen kyllä mielelläni sulle aikaa !! ((;

    VastaaPoista