sunnuntai 23. lokakuuta 2011

mmmoiii

HELLOUUUU. :----)

Vihdoin on sellanen olo, että oon saanut nukuttua! Meillä oli tänä viikonloppuna siis lauantaikin vapaata, joten mä oon päässyt nukkumaan yli 9 tuntia viimesenä kahtena yönä! Oijoijoi, on ollut ihanaa. Alkuviikon vietin siis kipeenä ja vieläkin on hemmetinmoinen limayskä mutta muuten onkin mainio olo. :)

Eilen miittasin Emilyn (eli meijän koulun jenkkivaihtarin) aamulla Shinagawan asemalla ja jatkettiin sieltä toistamiseen Harajukuun. :D Harmi kyllä, eilen sato koko aamupäivän ja se näky myös ihmismäärässä: aamupäivällä oli yllättävän ”vähän” ihmisiä mutta iltapäivällä niitä oli sitten senkin edestä. :---D Harajukussa sain vihdoin jopa shoppailtuakin ja päädyin ostamaan sortsit, pitkät ylipolven sukat, kaulakorun ja kotelon junakortilleni (ja ruokaa eli hemmetin hyviä vohveleita ja salaattia <3). Purikurassakin kävin ekaa kertaa elämässäni ja ehottomasti tahon uudestaankin ! söpöjä kuvia tuli. =)

Harajukun ykkösjuttu oli kumminkin se, kun törmättiin vaatekauppaan nimeltä ”ehkä söpö”. :----D siis ihan suomeks kirjotettuna, just noin, ehkä söpö. Mä tiesin, että toi kauppa on olemassa (ja täällä on vissiin ainakin vielä ”kurkku” niminen kauppa ja joku muukin..) mut en tiennyt että se on Harajukussa, joten yllätyin vähäsen.  Ja tietysti kunnon suomi-turistina siitä oli myös pakko ottaa kuva. :---D

Harajukussa käytiin sitten jossain ostospaikassa missä ei oltu ennen käyty, joka oli täynnä kaikkia pikkuliikkeitä. Sieltä löyty niin visual kei-tyylisiä liikeitä, goottityyliä, kaikenmaailman lolita-tyylejä, punkkareita, hiphoppareita ja vaikka mitä ! oli siellä jopa kokonaan pinkki Barbie-liikekin.  :-----D Siellä oltiin jossain asusteliikkeessä, kun myyjä tuli sanomaan meille japaniksi, että: ”katelkaa rauhassa ympärillenne, täällä on vaikka mitä” sit kun mä vastasin siihen, että juu toki niin se hämmästy ja kysy, että käykö japanin kieli ja ymmärretäänkö me sitä. Vastasin touudenmukasesti, että käy kyllä mutta ymmärretään vaan vähäsen, mut se tuntu oikeesti tekevän siihen vaikutuksen… :D harajuku on siis aivan täynnä ulkomaalaisia turisteja joten ehkä me sit olitiin jonkinnäkönen yllätys kun osattiin edes vähän japania…. Mut oli kyllä tosi jees, et se edes tuli puhumaan meille japania koska tosi moni myyjä tuntuu varsinkin tuolla (=turistialue) kattovan, että hei toi on ulkomaalainen, joten sille ei puhuta (koska ne ei ite osaa englantia ja ne luulee ettei me tajuta yhtään japania).

Mut joo, tuokin oli taas niin turhaa jauhantaa. :----D Mut mut mitäs muuta tällä viikolla on käyny… No ainakin hukkasin mun uniqlosta ostetun ison sateenvarjon. :( jätin sen varmaan junaan… oon taitava, tiedän.  Ja koulussa oli koko viikon varsin tylsää.. mut laskin yhellä matikantunnilla (HUOM. laskin, eli teknisesti ottaen tein sitä mitä pitkin), että meitä oli sillon paikalla 14 joista 8 nukkui.. :-----) kyllä se ope vihdoin 5 minuuttia ennen tunnin loppua huus, että: ”herätkää!” mut yleisesti ottaen tosi moni opettaja ei sano nukkuville ihmisille mitään. Ja vaikka sanoiskin, niin se ei yleensä auta vaan se oppilas palaa takasin nukkumaan heti kun opettaja palaa opetukseen. Ja mua niin ärsyttää yks tyttö mun enkunryhmässä! se nukkuu valehtelematta joka tunnilla (ja meillä on englantia 6 tuntia viikossa..) ja joka tunti opettaja herättää sen ja se menee heti takasin nukkumaan. Ja sama toistuu muutaman kerran joka tunnin aikana. Mä ymmärrän sen, että väsyttää, koska mua väsyttää aina koulussa ja tahtoisin vaan käpertyä nukkumaan, mut toi menee jo naurettavaks, se muija ei edes yritä pysyä hereillä.. en ihmettele sitä että se osaa tuskin sanaakaan englantia.

Mun hostveli ilmotti keskiviikkona ruoan aikana tehneensä päätöksen: sen on syötävä ruoka 30 minuutin sisään alottamisesta. Toi kuulostaa ulkopuoliselle naurettavalta päätökseltä (ja muutenkin itsestäänselvyydeltä..) mut jos te tuntisitte mun hostveljen… se saattaa istua ruokapöydässä 1½ tuntia koska se jumittuu aina tuijottamaan telkkaria tai omiin ajatuksiinsa ja sit se unohtaa syömisen. Mä lähen yleensä aamusin edeltä juna-asemalle (vaikka mennään samalla junalla) koska jos odottaisin, että mun veli saa aamupalansa syötyä, niin joutuisin juoksemaan koko matkan asemalle… niinkun se puolet ajasta tekeekin.  Ja arvatkaa miten kävi keskiviikkona ruoalla, kun hostveli oli päätöksensä tehnyt? no se havahtu siihen, että sillä oli 5 minuuttia aikaa ja se oli syönyt ehkä puolet sen ruoasta… loppujen lopuks sillä meni sitten 45 minuuttia.  :------D (mikä on naurettavuudessaankin parannus sen normaaleihin aikoihin…)

Ruoasta tuli mieleen, että söin tänään aamupalaks kaurapuuroa! Mun hostäiti tietää, että tykkään valmispuuroista tosi paljon ja, että söin niitä yleensä Suomessa aamupalaks. No se oli sitten käyny kaupasta ostamassa mulle jotain amerikan tuonti puuroa. :D se oli… no aika mautonta. xD mut tykkäsin kyllä sen jälkeen kun iskin sinne sekaan hilloa. Ja pakko myöntää, että ihan vähäsen se korvasi mun elovenan minuuttipuurojen kaipausta. ;) Tällä viikolla oon myös syönyt turkinpippureita! Otin pussillisen mukaani lähtiessäni Suomesta, oon koko ajan säästellyt sitä ja ollut avaamatta mutta tällä viikolla sorruin..  ja nyt niitä turkkareita on enää ehkä 4 jäljellä. :-----( mutta kun hyviä ovat ! ei japanilaiset karkit vaan voi mitenkään edes yrittää kilpailla..

Ainiin ainiin! Täällä on vihdoin (japanilaisten mielestä) viilentynyt kunnolla. Aamulla ja illalla ei ole enää kuin noin 16-18 astetta ja iltapäivisin vain 20-23 astetta. Ja japanilaisia paleltaa. Oikeesti kaikki tytöt mun luokalla istuu tunneilla aina svetarit päällä ja joka kerta kun menen kotiin, niin mun hostäiti kysyy multa että paleliko. ;---D

mutta joo, tulipas taas kirjotettua..              

terveisin ”NO EI PALELTANUT nina

4 kommenttia:

  1. sun pitää antaa mulle ton sun hostperheen osote ni lähetän sulle joululahjapaketin!;)

    VastaaPoista
  2. heheee, joo pistän sen facessa. :----) ää kamalaa, joulukin on kohta ! :d

    VastaaPoista
  3. ahahaha toi kuulostaa hyvältä :D tai ainaki siltä et sul on ollu siel iha hauskaa. ja jumankekka, sielläkö muka kylmä, täällä kaikil on jo toppatakit ja pipot ja lapaset (okei, puolet meistä käyttää pipoa kesälläki joten whatever). ja hei, sain sen web-kameran toimimaan! :D

    VastaaPoista
  4. joo kylma ja kylma......... kaytin ekaa kertaa syystakkia toissapaivana. :---D tanaan "kylmeni", on enaa 17 astetta. WEBBBBI jeee ! <3

    VastaaPoista