sunnuntai 4. joulukuuta 2011

jouluuuuu

hallojaaaa vaan kaikille :----)

Mitäs Suomeen päin kuuluu? Näin vaihteeksi voisitte infota muakin. Mä oon superväsynyt ja ääääh sen varmasti huomaa tästä tekstistäkin,  mutta koittakaa kestää. Kello on tosiaan 12 yöllä (yöllä? illalla? ihan sama) ja sen sijaan että tekisin mitään järkevää, kuten opiskelisin tai nukkuisin, kirjotan teille laadukkaan tekstin. Tosiaan huomenna, tai siis tänään, on se japanin tasokoe, johon olen ahkerasti opiskellut katsomalla telkkaria ja tekstaamalla japaniksi. Näin se opiskelu mulla täälläpäin menee~

Tänään, joka lauantaiseen tapaan, kävin koulussa nukkumassa muutaman tunnin ja sen jälkeen vähäsen shoppaamassa eli ostamassa ”kasvorasvan” (paljastukin naamanpesuaineeks, hups) ja uuden sateenvarjon. Mä oon kolmessa kuukaudessa jättänyt 2 sateenvarjoa junaan (viimeksi siis eilen) ja rikkonut yhen. Juuuuuujuuuu jos tätä tahtia mennään niin mun kaikki rahat kuluu sateenvarjoihin. Täällä on tällä viikolla ollut ihan kamala sää, pari viimestä päivää on lähinnä tullut vettä ja on ollut niin pirun kylmä ! Koulupuku on kyllä maailman kamalin keksintö, jos multa kysytään, on se ollut kiva hytistä märkä hame päällä.

Joulukuukin tuli ihan puun takaa! Mitä mitä mitä ei vielä mikään joulu ole… mutta on jos mun hostmamilta ja siskolta kysytään. Ne päätti viime viikon sunnuntaina, että NYT TULI JOULU ja niin se tulikin, (feikki-) joulukuusen ja koristeiden merkeissä. Täällä eletään nyt hartaita aikoja. (mitäääääää, mun aivot ei oikeesti toimi) Kaikkialla on koristeita ja valoja ja joulumusaa tulee joka tuutista. Ihan kivaa se varmaan olisi, jos ois Suomessa, ois pakkasta ja lunta ja tuntuis joulukuulta. Mutta kun ei, täällä on just alkanut ruska, että silla lailla…

Söin tällä viikolla myös ecc-klubissa joulun kunniaks ruotsalaisia pipareita (heja sverige!), jotka maistu ihan samalta kauppatavaralta mitä Suomestakin löytyy, mut hei, pipareita  ne on nekin. Piparkakkutalokin meille tulee tänä vuonna! Hostamami kävi Ikeassa ja pääty ostamaan mulle futonin päälle paksumman alustan (JES, EI ENÄÄ KYLMÄ), lihapullakastikkeen tekoainekset, puolukkahilloa ja –mehua ja tosiaan ne piparkakkutalon palaset. KUOLIN kun se esitteli mulle ne kaikki. Ihan innoissani mun ois varmaan pitänyt olla puolukkamehun takia? Kerroin, etten kyllä koskaan ole eläessäni sellasta juonut  ja hosmami vissiin vähän yllätty. ”Mut eikös teillä oo näitä puolukkoita Suomessa????”  No on juu, mutta ei se tarkota, että mä joka päivä niistä tehtyä mehua joisin.

Joululomakin meni mun osaltanyt pilalle kun mun luokkalaiset päätti että meillä on joululoman aikana 12 kertaa kuoroharkat. Siis kuoroharkat. Kuoro. KUORO. 12 kertaa (lomaa on 18 päivää, kyllä, laskin). (;____;;;) Meillä on tammikuussa kuorofestivaalijuttu koululla ja jokanen luokka siis osallistuu, täällä otetaan nään asiat vähän enemmän tosissaan kuin Suomessa… Näinpä ollen mun joululoma tulee koostumaan lähinnä koulullla hengailusta, no mikäs siinä. Odotin vain sitä, että saisin nukuttuakin loman aikana vähän enemmän kuin sen 6 tuntia yössä (mikä ei vaan riitä mulle) mut ei ei ei ei, kun isketään ne harkat aina sinne aamupäivään. No saanpahan nukuttua tunnin pidempään kuin yleensä, eli luksukkaaseen 6.30 asti ! JEEEEE SE SE ON LOMA.

Anteeks, tekstin ei ollut tarkotus olla valitusteksti tai mitään, mulla menee oikeesti tosi hyvin ja kivaa on ollut. :-------------D syyttäkää tätä kellonaikaa, kuten sanoin, mun aivot ei nyt kykene tuottamaan mitään järkevää. Randomness osa 6754839, söin tällä viikolla shiitakesieniä, ja mun hostveli sano: ”Tässä on se oikea japanilainen maku.” No ilmeisesti Japani maistuu mullalta. Ei mulla muuta.



EDIT: HUIJASSSIN, on mulla sittenkin muuta. En päässyt postaaman aikasemmin kuin nyt (eli sunnuntai-ilta) joten sanon vielä sen verran, että koe oli ja meni.  Ja hyvin menikin! Niinkun oikeesti. :---) Ilmeisesti telkkarin kattominen ja tekstaus onkin parempi opiskelutapa kun yleensä luullaan.. Enkä oo eläessäni nähnyt niin paljon ulkomaalaisia kuin tänään seillä testipaikassa ! Okei, suurin osa niistäkin oli jotain kiinalaisia tai thaimaalaisia, ei meitä länsimaalaisia kauheasti näkyny, mut kumminkin. Kerrankin en ollut ainoa ulkomaalainen näköpiirissä. :)

Ensi viikko on superjeeees, ma + ti kunnon koulua, ke on vapaa ja sit alkaa koeviikko (= mulla 1 koe). JEIJEIJEEEEEE =) until next time~

5 kommenttia:

  1. kun susta ei tunnu joululta kun ei oo pakkasta ja lunta ku oot siellä nii ei täällä oo yhtään pakkasta ja lunta NII EI TUNNU TÄÄLLÄKÄÄ JOULULTA ! ettet menetä mitään ;DD että joo vähän vituttaa ku vaa sataa vettä XD ja hyvä jos koe meni hyvin (:

    VastaaPoista
  2. No ainakaan täällä (helsingissä) ei oo näkyny yhtäkään lumihiutaletta, joten se siitä joulusta...

    ps. hyi puolukka on pahaa :D

    VastaaPoista
  3. no ei täälläkää oo pahemmin lunta näkyny, et ei oo kovin joulunen fiilis.... :D

    VastaaPoista
  4. puolukkamehu ftw o/ mut tosi jees et siel menee hyvin. oon vähän kade sun puolesta ku saat noinki hienot joulukrääsät ympärilles, pelkään ens vuotta just mahollisen joulun puuttumisen takia, koska yhyy sehän on kahestoistaosavuosi ja ylipäätää syy siihen miks pitää olla talvi :D

    sori ku mulla ei oo nyt mitään mielenkiintoa tarkistaa ootko maininnu jossain, niin kysyn minkä tasosen JLPT:n suoritit? : )

    en muista oonko kommentoinu aikasemmin, mut kaikki postaukset on tullu luettua. aaa enää reilu 3kk nii seikkailen samoilla huudseilla ~

    VastaaPoista
  5. saara älä pelkää, uskon että kyllä sullekin tulee täällä joulunen fiilis, jouluvaloja ja -koristeita on ihan joka paikassa, kaikki kauppakeskukset ym. on ihan täynnä niitä. :)

    niin ja jlpt:stä suoristin tosiaan nelostason. ainiin ja se puolukkamehu olikin ihan hyvää! varmaan siks kun se oli niin täynnä sokeria. :---D ja tervetuloa japaniin! ilmoittele kun tiedät mihin päin suuntaat. :---)

    VastaaPoista