tiistai 6. syyskuuta 2011

kanan eri osia, jättibuddha ja muuta kivaa

Lauantaina lähettiin koko perheen voimin ulos juhlistamaan mun hostmaman synttäreitä ja pidettiin kuulemma mulle samalla tervetuliasjuhlat. Meitä lähti siis hostäiti ja –iskä, sisarukset, täti ja mummo ja ukki. :-------------D tädin tapasin ekaa kertaa, mummon ja ukin jo tunnenkin. Mentiin syömään yakitori-ravintolaan. Yakitori on siis kanaa (ja kasviksia) vartaassa.. ja kana ei siis tarkota vaan mitään rinta- tai koipipalaa. Tuli siinä illan aikana siis syötyä mm. kanan sydäntä, niskaa ja kovaa sekä pehmeää rustoa…. MUTTA HYVÄÄÄÄÄÄ OLI. !!! hitto mua ärsyttää, että unohin kameran kotiin. :(( kuvia kyllä otettiin sitten ton ukin kameralla ja se on niitä innokkaasti mulle tulostellu mutta täällä ei oo skanneria. =(

Kameran oisin halunnu senkin takia, että samaan aikaan kun mentiin syömään niin siinä lähellä (aka samalla kadulla :D) oli menossa matsuri! Matsuri on siis tällanen festivaali, eikä niitä ihan joka päivä nää. Siel oli vaikka mitä, rumpujuttuja ja sit miehiä kantamassa jotain pienoistemppelin näkösta juttua (anteeks mun selitykset) ja samal hokemassa (tai siis huutamassa) jotain ihmeellistä kerran toisensa jäkeen. Ne käveli pari kertaa siitä yakitoripaikan ikkunan ohi ja aina kun kadulla joku huomas, että hei tuolla ikkunassa on gaijin (eli ulkomaalainen, eli minääää) niin kyllä niillä riemu repes. Mut anyways, oli tosi jees ilta kaikin puolin ja tollasia voisin ottaa lisää! :)

Sunnuntaina (viikon ainoa vapaa mulla ja hostveljellä <3 <3 <3 ) käytiin sitten Kamakurassa, joka on sellanen toooosi vanha kaupunginosa (kaupunki?) tossa Yokohaman eteläpuolella. Mentiin sinne nyt, koska tässä lähiaikoina ei oikeen päästä lähtemään minnekään, kun mun koululla on 2 viikon päästä bunkasai (festivaali) ja sit mun veljen koululla on kans kohta ja sit alkaa kaikkia kokeitakin………….. plääääääääh.

 Mut Kamakura oli ihan pirun siisti paikka! Kuvia löydätte mun facebook-sivuilta, kun tää blogger tosiaan lagaa niin pahasti täällä, ettei mun hermot riitä yrittämään saada kuvia tänne. :< kamakuraa kierretiin ties kuinka monta tuntia, käytiin temppeleissä ja kattomassa Kamakura Daibutsua, eli Kamakuran suurta (=VALTAVAAAAA) Buddhaa. Toi painaa siis yli 20 tonnia, kevyt kaveri. :)))) Sitten käytiin tietty syömässä (:------D) ja kierreltiin kauppoja toiset miljoona tuntia (<3). Söin muuten myös macha-pehmiksen! se on siis vihreen teen makunen pehmis… onko yllätys että tykkäsin siitäkin? tääl ei oo hirveesti löytyny ruokia, mistä en tykkäis (paitsi natto, eli käyneet soijapavut………….. YÄK). No okei, näitten herkkumakua en kyllä ymmärrä.. kaikki suolaset jutut on yleensä hyviä, mut kaikki makeet jutut on ihan liian ällömakeita ja muistuttaa yleensä koostumukseltaan lähinnä silmämunaa. :ddd (älkää sit hei ottako tätä väärin, varmasti täältä löytyy kaiken maailman hyviä makeita herkkuja jne, mut mä en vaan oo löytäny niitä). mut ruoka on hyvää<3
Tänään eli maanantaina (wordilla taas kirjotan) alkokin taas kouluviikko ja täytyy sanoa, että kyllä tästä lähin arvostan Suomen lukioitten 2-päivästä viikonloppua. Toi viikonloppu ei tuntunut miltään, siis se meni ohi silmänrräpäyksessä…  Nooo, tänään oli eka kunnon pitkä koulupäivä mut sekin loppu jo 15.40 kun ei ollu klubia tänään. Huomenna meen ehkä english &  cross culture clubiin, jos ne japsit siellä uskalatais vaikka jopa käyttää englantiaan.  Tänään olin kotona siis jo peräti viideltä, huomenna meneekin sit seitsemään, hohhoijaaa. Ymmärrän kyllä miks japsit ei kerkee näkee kavereitaan kun viikonloppusin, ei täällä yksinkertasesti oo enää aikaa koulun jälkeen. Mut hirmu mukavia on kyl kaikki koulussa, enkä mä siellä vielä oo oikeestaan ’opiskellu’ muuta kun mulle ja emilylle varta vasten järjestetyillä japsitunneilla (tänään 2 oppituntia, keskiviikkona 3). Ja enkun tunnilla luin jotain ääneen mut aikalailla siihen sekin jäi. Muilla tunneilla oon tähän asti lähinnä chillannu ja lukenu sanakirjaa ja kirjotellu kaikkee turhaa.

Ainiin, paitsi liikkatunnilla! Meillä on tällä hetkellä liikassa tennistä, lentopalloa ja tanssia ja lauantaina oli tenniksen vuoro… Meijän koulu on kyllä niiiiiin porvari koulu, meillä on oma tenniskenttä katolla. :----D se oli ihan jees, en osaa tennistä pelata mut eipä siellä kaikki muutkaan. :D tunti meni tosi nopeesti, koska meijän oppitunnit täällä on tosiaan vaan 50 –minuuttisia. :----D

Liityin muuten tänään (tiistai) clubiin! Liityin english cross culture clubiin ja siellä oli niiiin sairaan kivaa! Ne senseit oli molemmat amerikkalaisia ja kaikki tytöt siellä muutenkin tosi hauskoja, nauroin niin paljon sen 1½ tunnin aikana... huhhuh. :) mutta oli tosi jees ja musta tuntuu, että koulukin alkaa ehkä ton takia maistumaan enemmän...
p.s. oon jo mestari kulkemaan junilla !  ja myös puikoilla syömisessä. :D

7 kommenttia:

  1. muista pippurisuihke!! :D ja sun pitää varmaan osallistua jollekin judo tai karate -kurssille tai vastaavalle hätätilanteita varten ;--------D

    VastaaPoista
  2. JOOOOO ! se tulee kyllä tarpeeseen..... huhhuh.. :-----D

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa siltä, ettäsiellä on ihan sika kivaa ja kiva toi oma tenniskenttä katolla :DD miksköhänmeiän hienossa varakkaassa urheilukoulussa vaan oo ;DD ?

    VastaaPoista
  4. Joo ala, luin mun lukkarista, etta joo liikka on tenniskentalla ja olin sillai "missa hemmetissa taalla lahettyvilla on tenniskentta??" no vastaus paljastui... xD mulla on muuten koko vuoden joka lauantai tennista joten ma oon niin pro kun tuun takasin suomeen... ;---D

    VastaaPoista
  5. Voi ihanaa et sul menee noin hyvin !! :) Luin iha innoissani näit sun kirjotuksia ja pakko myöntää et oon ehkä vähän kade ku kaikki on niin eksoottista ja erilaista ja kaikkea. Hajoilin tolle innokkaalle ukille XD Mut hienoa! Muista kirjotella tänne paljon :) -Roopaliini

    VastaaPoista
  6. joo pointsit innoikkaille ukeille.....

    ja aah kiitos, koko ajan menee paremmin ja paremmin! :) Ja koitan yrittää. =)Välitä terveisit ja hemmetin isot halaukset kaikille, ikävä on. <3

    VastaaPoista
  7. hahah sit voidaa mennä kispii pelaa kesällä ja kattoo ku sä biittaat kaikki ;DD

    VastaaPoista