lauantai 15. lokakuuta 2011

randomia osa 758439

Laitan taas Faceen kuvia, koska tää mun hostfamilyn nettiyhteys tuntuu olevan hemmmetin huono ja  en oo vielä kertaakaan täällä saanut bloggeriin ladattua kuvia…

No mutta niin! Koulupostauksen jälkeen taas ihan normaalia tekstiä. :) Ja koska kirjotan tätä kiireellä niin varautukaa siihen, että jutut on oudossa järjestyksessä eikä tässä tekstissä ole päätä eikä häntää. Tuli tosta koulujutusta mieleen, että jos jollain on mitään toiveita siitä mistä haluaa mun kirjottavan niin antakaa kuulua, muuten saatte vaan mun random tekstejä. :---D

Tänään (lauantai, wohoooooo huomenna ei ole koulua <3) oli maailmankaikkeuden tylsin koulupäivä. :D mulla on aina lauantaisin kolme tuntia jotain mistä en tajua sanaakaan ja sen jälkeen tennistä.. mut koska tänään satoi niin neljäs tunti olikin vaan itsenäistä opiskelua. Eli muut opiskeli ja minä yritin pysyä hereillä opettajan heittämän tuiman katseen takia. Tällä viikolla mun ryhmä on ollut lappujen jako vuorossa ja koska mä oon ainoa joka tulee aamulla minuuttiakaan ennen kellojen sointia kouluun, niin mä olen joka aamu sitten kaikki laput jakanu.  Yritä siinä jakaa jotain pistareita takaisin kun et osaa lukea kenenkään nimeä. :D no ei vaan, ei se oikeasti ihan noin paha juttu ole, koska jokaisella luokkalaisella on oma numero, esim. mä oon numero  40. Kaikkiin pistareihin ym. pitää aina nimen ja luokan lisäks kirjottaa myös se numero, ja se numero löytyy sitten myös meijän istumajärjestyksestä.  Sen takia jopa mäkin onnistun antamaan oikean lapun oikelle ihmiselle. Mut hirveen hidasta se on, kun yrität ettiä vaikka numero kakskasia istumajärjestyksestä… ja niitä pistareita on tosiaan varmaan 54783920 jaettavana. Onneks ei tarvii tota nyt muutamaan viikkoon tehä. =D

Tänään piti olla mun hostsiskon undookai eli sports festival jonne mä oisin sitten koulun jälkeen rientänyt. Mut jälleen kerran, koska oli sadepäivä niin toi undookai onkin vasta huomenna (vaikka huomisekskin on luvattu sadetta). Eli meikä herää myös huomenna kuuden jälkeen ja lähetään sitten koko perheen voimin sinne. Niin mikä nukkuminen? No ehtiihän sitä myöhemminkin.. vaikka ens kesänä sitten Suomessa.

Tänään me mennäänkin tossa kohta perhetuttavien (jotka mäkin siis jo tunnen) luo syömään ja sinne tulee myös joku näiden toinentuttavaperhe. Sen perheen äiti on englannin opettaja ja se haluaa tavata mut (oikeesti mikä näitä japseja vaivaa? :----D). Puhuin sen kanssa jo kerran puhelimessa, se soitti mun hostäidille ja vähän ajan päästä hostäiti tuli kysymään multa: ”Voitko puhua yhen mun kaverin kanssa?” Se oli maailman randomeintä. Se nainen oli kuulemma ajanu mun ohi autolla ja ois halunnu pysähtyä juttelemaan jo silloin, mut se aatteli, että se saattas olla musta vähän outoa. Ai vähän vai? Joku täysin tuntematon pysäyttää autonsa ja tulee juttelemaan……….. no juu, tämä on Japani, pistetään sen piikkiin.

Ens viikolla onkin sitten taas kahen päivän viikonloppu, koska lauantai on tosiaan jitaki gakushuu hi eli study at home day. Ja sit alkaa koeviikko. Mikä on sekin luksusta, koska päästään joka päivä jo ennen yhtä! <3 Mulla ja Emilylla on sillon tosiaan vaan japanin koe, joten käytetään muu aika meijän puheiden tekoon.. Ne esitetään tossa muutaman viikon päästä vissiin lukion ykkösille ja joillekin opettajille (japaniksi). Iso jee. :d Mulla ei ole edes vielä mitään hajua siitä mistä puhun. :--D

Tänään me heräsin kurkku kipeenä ja sama meininki on jatkunu koko päivän, paitsi että olo on vaan pahentunut koko ajan. Mun hostsisko, -veli ja –äiti on kaikki tosiaan jo ollut kipeenä, joten oiskohan nyt mun vuoro… tästä olosta päätellen on.  

moimmmoi, nina

EDIT: en ehtiny postata tota tekstiä ennen kuin jo lähettiinkin mut joo, hauskaa oli vaikka oonkin ihan rättipoikkipuhki. :----D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti